Lange-afstand-fietsroutes

Into The Desert – Bikepacking Californië

Liam Yates

Toerfiets Collectie van Liam Yates

Deze reis zat er lang aan te komen. Oorspronkelijk gepland in 2019 en toen in de wacht gezet vanwege de pandemie, was ik klaar voor een avontuur in het onbekende. Ik was eerder naar Los Angeles gereisd en het was een van de beste reizen die ik ooit heb gemaakt, maar helaas had ik toen mijn fiets niet bij me!

Onze Into The Desert bikepacking-lus van Californië veranderde dat allemaal, en hoewel we een aanzienlijke afstand hebben afgelegd tijdens onze 12-daagse tocht, voelde het ook alsof we alleen het oppervlak van de avontuurlijke speeltuin van Californië hadden bekrast.

De oorspronkelijk geplande route was een lus van 1200 kilometer die begon en eindigde in LA. Met een schril contrast in terrein, hoogte en weer langs de route, hadden we een echt avontuur op de kaart. Van de hoogten van Big Bear Lake en de San Bernardino Mountains, door Joshua Tree National Park en naar de woestijnbodem voordat je weer richting de kust gaat en de bruisende stad verkent!

Ik heb genoten van het gezelschap van mijn oude fietsmaatje Ashley Dennis tijdens deze reis. We rijden al vele jaren samen, hebben in hetzelfde team geracet, hebben samen naar races en evenementen gereisd en doen nu meer van dit soort bikepacking-avonturen!

1. Dag 1: LA uit – Bikepacking Californië

We begonnen met een super gekoelde dag toen we op onze allereerste dag op pad gingen. De Tour bleek net genoeg te zijn om ons de stad uit te krijgen en klaar te maken voor de bergen die eraan kwamen!

Er was een geweldige snackstop bij de coole Donut Friend om ons op de been te houden, en daarna brachten

2. Angeles National Forest heeft ons vandaag hartelijk welkom geheten met zo'n 1.300 hoogtemeters in de eerste 15 kilometer!

Niet zo lang daarna kwamen we bij een pad op onze geplande route dat helaas was afgesloten vanwege bosbrandwaarschuwingen. Dit liet ons qua route niet veel opties achter, maar met

4. De voorspelling klopte, en 's nachts viel er zware sneeuw in de bergen, terwijl we nog net regen hoorden. Gisteravond de vallei in gaan om de nacht door te brengen in de uitlopers was absoluut de juiste beslissing.

Met het weer in gedachten besloten we Big Bear te omzeilen waar we oorspronkelijk hadden

Gekke wind en weer! Een storm achtervolgde ons de hele dag en uiteindelijk kwamen we halverwege de middag in de hagel terecht, niet echt iets dat je verwacht als je in de woestijn bent.

Uiteindelijk bereikten we Joshua Tree en waren we nu terug op onze oorspronkelijke route. Er waren een aantal hele leuke

6. Dat was koud! Blij dat we onze slaapzakken mee hadden, anders waren we vannacht vast gevroren.

De temperatuur bereikte bijna -5 graden Celsius en hoewel ik kouder heb geslapen, hadden we deze keer niet dezelfde hoeveelheid uitrusting.

We gingen op weg en na een snel Subway-ontbijt in de stad waren we blij

7. Vandaag stond in het teken van Coachella Canal en de weg naar Slab City. Deze dag was een van de vroegste starts van onze reis tot nu toe (gemakkelijker gemaakt met onze jetlag). De rit was aan de lange kant en we wilden ook proberen het verkeer in de eerste 30 kilometer bij het verlaten van de stad

Vandaag was een rit van twee helften. Eerst was er een ochtend van asfalt toen we 60 kilometer langs de westkant van de Salton Sea naar Salton City reden. In tegenstelling tot de naam is het niet echt een stad, hoewel gepland en ontwikkeld als een grote resortgemeenschap.

Een uitgebreid wegen-, water

9. We hebben genoten van een lekker gekoelde ochtend in Borrego Springs met een latere start en een goed ontbijt! Dit was absoluut een van de leukste steden die we tot nu toe op deze reis hebben bezocht en zeker ergens wil ik terugkomen om meer van te zien in de toekomst.

Beroemd om zijn sculpturen gemaakt

Zonsopgangen in de woestijn zijn geweldig! Ik ben nooit dankbaar geweest voor een jetlag, maar het was zo goed om het op deze reis te hebben, om 5 uur 's ochtends zonder me zelfs maar moe te voelen.

Vandaag lieten we de woestijn achter ons en maakten we de lange klim naar Mount Laguna.

Dit leverde enkele

Weer een verandering van omgeving vandaag toen we uit de bergen naar de kust afdaalden. Het was geweldig om te stoppen voor wat snacks en op weg naar beneden de vriendelijke mensen op de Thousand Trails-camping te ontmoeten. Ze zijn erg bekend met rijders zoals wij, aangezien het Ultra Distance-evenement

12. We begonnen de dag met een bezoek aan het hoofdkantoor van Canyon North America in Carlsbad voor koffie en een praatje met het team, evenals een kleine rondleiding langs een aantal behoorlijk coole fietsen.

Dit betekende een wat later begin van de rit, maar met een grotendeels geasfalteerde route vanaf

De twaalfde en laatste dag van ons California bikepacking-avontuur!

En zo was de cirkel rond. We gingen terug naar de stad via fietspaden en de stilste wegen die we konden vinden, met een korte stop bij Golden Saddle Cycles om een aantal van hun geweldige fietsen en uitrusting te bekijken, plus wat verfrissingen