Touren auf Mallorca

Armin

Collectie van Armin

1. 🌴 Jahresendspurtauftakt 🏝️

Nadat onze favoriete schuilplaats, het Canarische eiland "La Palma", bijna 3 maanden onder puin en as heeft gelegen door een gewelddadige vulkaanuitbarsting, waren we genoodzaakt onze reisplannen aan te passen. Ik had nooit gedacht dat ik op het favoriete eiland van de Duitsers zou belanden, maar in

Dat was een hobbelige kennismaking vandaag

Helaas moesten we onze oorspronkelijk geplande wandeling naar Tossals Verds op korte termijn opgeven, omdat alle parkeerplaatsen bij het Cúber-stuwmeer bezet waren 😬. Ik hoop dat de haast te wijten was aan de doordeweekse dag (zondag) en dat het niet de normale

Nog een rondje door Port de Sóller

Fijne adventszondag! ️

De wandeling van vandaag op het schiereiland Alcúdia had niet anders kunnen zijn dan gisteren!

In plaats van overvolle parkeerplaatsen en afgesloten paden wachtte ons vandaag eenzaamheid en onvervalst wandelplezier 😊

Vanaf het startpunt bij de Ermita de la Victória-kapel leidde ons eerste deel naar de

Nadat we op korte termijn fietsen konden organiseren stond vandaag onze eerste fietstocht in Mallorca op het programma

Direct vanuit het hotel gingen we eerst via een zeer aantrekkelijke secundaire route naar Alcúdia, waar we de indrukwekkende oude stad bezochten. Daarna fietsten we langs de kust naar

Een korte kustwandeling die ik voor de volledigheid maar stop, want die staat in de Rother als wandeltocht vermeld.

Het doel van deze tour is niet om je voet te strekken of je schoenen te verpesten op het vaak scherpe, ruwe stenen pad. Gelukkig zijn we in het eerste geslaagd, maar in het laatste niet

De tocht van vandaag kan worden omschreven als een verplichte oefening voor elke ambitieuze wielrenner op Mallorca. Nadat we afgelopen zondag al met de auto de oprit naar het klooster van Lluc hadden leren kennen, was het voor ons duidelijk dat we deze tocht zeker buiten de spits wilden doen. Het uitzicht

9. Om toch een beetje in de kerststemming te komen in de vreemde omgeving hebben we vandaag weer een toer gemaakt door verschillende steden en bijzondere plekken. Nadat het aanvankelijk met regen gehulde weer voor ons steeds meer gemeengoed werd, bleek het een hele mooie tocht te worden.

Wij wensen u allen

Vandaag wilden we weer naar de zee! Na het nogal wisselvallige weer van de afgelopen dagen, kondigde de weersvoorspelling volop zon aan en daar zou graag gebruik van worden gemaakt!

De eerste helft van de dag was echt fantastisch en het landschap was een waar genoegen. Met Muro bezochten we weer een indrukwekkende

Een korte tour door de hoofdstad van Mallorca

Gelukkig ben ik na een flinke maagklachten vandaag weer op de been ️

Om weer op het goede spoor te komen, was er een korte ronde naar Selva, die ik sinds de dag dat we aankwamen wilde bezoeken vanwege zijn indrukwekkende "skyline". En de plaats verdient dat echt

Vandaag stond eindelijk onze oorspronkelijk geplande wandeling op de Puig dels Tossals Verds op het programma. Nadat we relatief laat op het startpunt waren aangekomen, waren de parkeerplaatsen al goed bezet. Een tweede keer wilde ik me niet laten afschrikken en dus vond ik gelukkig een acceptabele plek

Mijn fietsdiploma 2021 🎆

Ik wens alle fietsers een storingsvrij en geweldig 2022 en kijk uit naar samen touren ️

Als ik onlangs de tocht naar het klooster van Lluc een verplichte oefening voor wielrenners noemde, dan is dit je spectaculaire grote broer

Als ik voor de tour twijfels had over het beste vervoermiddel

Een bezoek aan Valdemossa mag natuurlijk niet ontbreken op Mallorca. Meteen na onze aankomst hebben we het warme ochtendlicht gebruikt om de prachtige aanblik van dit pittoreske bergdorp vast te leggen. Daarna liepen we door de smalle straatjes voordat ze volstroomden met bezoekers. Een ongetwijfeld

Aan het einde van ons verblijf op Mallorca hebben we vandaag het oosten van het eiland bezocht - inclusief de haven van Portocolom. De zon 🌞 hadden we al ingepakt om hem veilig thuis te brengen 😄

Toch heeft de plaats ongetwijfeld charme en was er helemaal geen teken van toerisme op nieuwjaarsdag.