Unsere Kucki-Rad-Reisen 2021

Wo wir dieses Jahr mit Ebke-Radreisen unterwegs waren

1. Ebke: Tagestour Möhnetal-Radweg. Jungfernfahrt mit Kuckis neuem Bus 🚌

Ik ben er een keer geweest met Ebke. Was leuk. Mila

2. Dag 1: Aankomst, Kaiserbahnhof - Angermünde, ca. 33 km

We starten onze tocht rond het middaguur op het Kaiserbahnhof in Joachimsthal, midden in het biosfeerreservaat Schorfheide-Chorin. Het keizerlijke paviljoen werd gebouwd voor de jachttochten van Wilhelm II en is grotendeels in zijn oorspronkelijke

Dag 2: Uckermärkischer Radrundweg - Oder, ca. 55 km

We vertrekken vanuit het hotel en fietsen over het Uckermark-fietspad door het heuvelachtige weidelandschap van de Uckermark naar Stolpe. Daar is het de moeite waard om de Stolper Turm te bezoeken, een uitkijktoren met een weids uitzicht over het rivierenlandschap

5. Dag 3: Uckermark-meren, ca. 60 km

De tocht van vandaag begint ook bij het hotel en neemt ons mee op het Berlin-Usedom-fietspad naar Prenzlau. Via een goed uitgebouwde, deels heuvelachtige route rijden we naar de Oberuckersee. Daar kunnen we genieten van een weids panoramisch uitzicht over het meer- en

Dag 4: Lower Oder Valley National Park, ca. 55 km

We reizen per bus naar het startpunt van de tour van vandaag naar Mescherin in het uiterste noorden van het Lower Oder Valley National Park. Daar fietsen we zuidwaarts over het fietspad Oder-Neisse, geheel verhard en met uitzicht op het rivierenlandschap

7. Dag 5: Parcours van de stenen, ca. 52 km

Vandaag brengt de bus ons terug naar ons startpunt, dit keer naar de staatsgrens met Mecklenburg Vorpommern. Hier begint onze tour door het "extreem rijke" gebied van de Uckermark, dat nauwelijks over het hoofd kan worden gezien: cultuurhistorische gebouwen uit

Dag 6: Idylle aan het Finow-kanaal - terugreis, ca. 35 km

De tour begint met een korte busrit naar het Chorin-klooster, waar een bezoek aan het voormalige cisterciënzerklooster de moeite waard is. De fietstocht begint bij het klooster en leidt over een watergebonden fietsroute naar het Finow-kanaal. Waar

9. Tour kon niet helemaal gefietst worden, na 20 km verraste de weergod ons en liet ons helemaal kletsnat achter op de Maas, zodat de Kucki-Bussi ons moest ophalen en naar het hotel moest brengen.

10. Iets gewijzigde tour voor planning vanwege de verkorte tour van gisteren.

Dag 3: Vincent van Gogh, Zundert - Etten-Leur - Breda, ca. 53 km

In de ochtend brengt de bus ons naar Zundert. Vincent van Gogh werd hier in 1853 geboren. In het geboortehuis is tegenwoordig het Vincent van GoghHuis gevestigd, een museum vol memorabilia van de grote schilder. We rijden door prachtige

12. Dag 4: Brabantse Wal - Sint Maartensdijk - Bergen-op-Zoom, ca. 60 km

De bus brengt ons naar Zeeland om even de zeelucht op te snuiven. Op het eiland Tholen, omringd door Krammer, Krabbenkreek en Oosterschelde, starten we onze tocht in het zuidelijke dorpje Sint-Maartensdijk. Direct langs de oevers van

13. Dag 5: Best - Nuenen - Eindhoven, ca. 45 km, terugreis

Vandaag treden we opnieuw in de voetsporen van Vincent van Gogh voordat we aan onze reis naar huis beginnen. Zijn meesterwerken zijn over de hele wereld te bewonderen, maar zijn artistieke roots liggen hier in Brabant. Hij woonde slechts twee jaar

14. Een korte bustransfer brengt ons midden in wat waarschijnlijk de beroemdste wijnbouwregio van Oostenrijk is, het natuurpark Zuid-Stiermarken. Onze fietstocht begint hier in Deutschlandsberg, de hoofdstad van het Schilcherland, waarvan de wijn de regio ook zijn naam geeft. De Schilcher-wijnroute en later

Dag 3: Leibnitz - Bad Radkersburg, ca. 52 km

In de Zuid-Stiermarkse wijnhoofdstad Leibnitz beginnen we direct bij het hotel, aan de Mur, de op een na grootste rivier van Oostenrijk en naamgenoot van het beroemde Mur-fietspad. Deze leidt ons door de prachtige uiterwaarden van Murau, verse bossen en de

16. Dag 4: Graz - St. Ruprecht an der Raab, ca. 43 km

Waarschijnlijk de mooiste plek om de fietstocht in Graz te beginnen, is zeker de historische oude stad. De Mur begeleidt ons de stad uit tot we het Mostwärts-fietspad tegenkomen. Dit leidt ons naar het midden van de groene gordel rond Graz, tot aan het

Dag 5: Raab-vallei-fietspad en Kernöl-tour, ca. 67 km

We beginnen direct bij het hotel. Vandaag neemt de tocht ons mee naar de vlakke Raab-vallei, langs appel- en wijngaarden, pompoen- en korenvelden, op het spoor van de Stiermarkse identiteit, om zo te zeggen. Ter hoogte van de Mühlteich verlaten we