Im Fichtelgebirge

Armin

Collectie van Armin

1. In und um Bad Berneck im Fichtelgebirge

De zoektocht naar de zon ☀️ leidde ons vandaag naar Bad Berneck.

Vorig jaar waren we het kuuroord al een keer overgestoken tijdens een lange fietstocht. Vandaag was er eindelijk de mogelijkheid om de stad en haar omgeving grondig te verkennen. De zon bleef ons lang bij. Pas 's middags, op het uitkijkpunt

Het Fichtelgebergte stond al heel lang op mijn verlanglijstje. Quasi als verkenningstocht vandaag gingen we van Bad Berneck in west-oost richting naar de Tsjechische grens en terug.

Op de heenweg volgde ik eerst de Witte Main tot vlakbij de bron en verder naar de Fichtelsee. Langs de fietsroute bereikte

4. Mijn persoonlijke favoriete tour dit jaar was het verkennen van het Fichtelgebergte precies 4 weken geleden (komoot.de/tour/430453642). Een vervolg was dan ook bijna onvermijdelijk. Naast de oost-west richting stond deze keer ook de noord-zuidas op het programma 🤗

Vanaf Immenreuth leidde mijn pad me

Bekend met de weerradar, werd ik vandaag weer aangetrokken door het Fichtelgebergte. Daar moet bij vriendelijk weer een behoorlijke tocht mogelijk zijn. Wat ik echter niet had verwacht, was de ochtendmist, die aan het begin van de tocht om 10.00 uur in de valleien aanhield. In plaats van de aangekondigde

De ideale sneeuwcondities lokten ons vandaag naar een andere mascottebijeenkomst in het Fichtelgebergte. Met geweldige planning door Udo en Andrea gingen we op een prachtige sneeuwschoentocht bij Warmensteinach naar de Kreuzstein. Ook al sierde de 🌞 die dag, het was een allround geslaagde en zeer vermakelijke

7. Vandaag was het tijd om de roep van het Fichtelgebergte te volgen die niet meer genegeerd kan worden

Deze verdere Fichtelgebergte-oversteek was gekoppeld aan mijn verkenningstochten die vorig jaar begonnen: met een paar extra beklimmingen en een zeer onaangenaam hoogteprofiel (naar mijn mening), maar

8. Opmaat naar een weekend twee-parter in het Fichtelgebergte!

Oorspronkelijk gepland voor het Pinksterweekend, was het vandaag eindelijk het juiste weer om Sylvia de schoonheid van deze regio te laten zien.

Daarnaast is de overnachter ook voor ons een nieuwe ervaring. Voor het eerst geen rondreis, 2 dagen

9. Deel 2 van ons weekend in het Fichtelgebergte bracht ons vandaag van onze accommodatie in Tsjechië gisteren terug naar ons startpunt in Bad Berneck, waar we opnieuw veel bezienswaardigheden en geweldige landschappen hebben doorkruist.

Al met al was het kleine bikepacking-avontuur verrassend ongecompliceerd

10. Dankzij de positieve weersvoorspelling stond er vandaag weer een bezoek aan het Fichtelgebergte op het programma, dat uitgebuit wilde worden 🤗

Vanaf mijn startpunt in Münchberg ben ik eerst naar Zell gekeerd, waar ik (een andere keer) op weg ben naar de bron van de Saale. Daarna was het - met een bezoek

Als ik achteraf mijn favoriete tochten samenstel, staan de bezoeken aan het Fichtelgebergte altijd bovenaan. Ze bevatten alle elementen die voor mij een perfecte tocht maken: landschappelijke schoonheid, rust en eenzaamheid, spectaculaire uitzichten, sportieve uitdagingen, plezierig fietsen, etc.

De tour

Gezien de gunstige weersvoorspellingen stond er vandaag weer een wandeldag op het programma - dit keer in het Fichtelgebergte. Wat volgens het weerbericht een risicoloze tocht leek, bleek later een zeer gelukkige timing te zijn.

Het startpunt was de camping aan de Weißenstädter See, vanwaar we het wandelpad

Vandaag stond een bezoek aan een toeristisch bolwerk in het Fichtelgebergte op het programma. Ik weet niet of het aan de vroege start lag of dat de dag van de week gewoon een goede keuze was, want er gebeurde verrassend weinig en we konden in alle rust genieten van de talloze bezienswaardigheden.

Uitgangspunt

14. Vakantietijd is wandeltijd 😉. Vandaag zijn we naar het natuurpark Steinwald geweest.

Uitgangspunt was de wijk Frauenreuth in de gemeente Friedenfels, waar we opgewekt de door Komoot getrokken route langs de Frauenreuther Weiher naar het dorp volgden - door kletsnatte weilanden waar het water tot de enkels

Aan het einde van onze vakantiedagen in het Fichtelgebirge was er vandaag een spontane ontmoeting met @Andrea🇺🇦🙏✌🇺🇦 en @UdoS 🇺🇦🕊, die ook een spannende en zeer afwisselende tocht in de buurt van Warmensteinach hadden samengesteld: geweldige paden, geweldige uitzichtpunten, zwemplezier en wellness

Gastein Trail – Huttentocht in het Salzburger Land

Wandel Collectie van Vakantie in Oostenrijk

De Ovelo-fietstochten in Oost-België – Fietsen met behulp van knooppunten

Toerfiets Collectie van Ostbelgien

Bergen, velden en geschiedenis – De Gravel Ronde van Madrid

Toerfiets Collectie van Alvaro Hernandez

De Ronde van Belgisch Luxemburg – Dompel je onder in de groenste provincies van het koninkrijk