Jonas Deichmann

5450:42 h

21.760 km

182.130 m

Welkom bij mijn recordbrekende uitdaging: 's werelds langste triatlon rond de wereld.

Tijdens mijn uitdaging zal ik een afstand van 120 Ironmans (ruwweg 40.000 kilometer) afleggen met een minimale CO2-voetafdruk.

Op 26 september 2020 begon ik mijn reis rond de wereld in München en fietste naar Kroatië. Van daaruit zwom ik 450+ kilometer door de Adriatische Zee. In Dubrovnik ben ik weer op de fiets gesprongen, waar het oversteken van de Grote Oceaan het volgende doel van mijn uitdaging was. Maar toen verslechterde de Corona-crises opnieuw...

UPDATE juni 2021:

Er is weer een grote mijlpaal bereikt: na 17.000 kilometer en een winterse oversteek door Siberië heb ik de Russische Pacifische kust bereikt.Op 26 september 2020 begon ik mijn reis rond de wereld in München waarvan ik over de Alpen naar Kroati fietste. Van daaruit zwom ik 450 kilometer langs de Adriatische kust en bereikte Dubrovnik op 22 november na 54 dagen in het water.

Het oversteken van de Grote Oceaan was de volgende uitdaging.Vanuit Dubrovnik ben ik verder naar het oosten gefietst met als doel in het voorjaar de Pacifische kust in Vladivostok, Siberië, te bereiken. En hier ben ik dan, ondanks alle moeilijkheden met Corona en het visum voor Rusland.

De volgende stap was eigenlijk om de Stille Oceaan over te steken. Ik heb lang gezocht naar een zeilboot waar ik op mee kon liften, maar tevergeefs. Uiteindelijk had ik het geluk een vlucht naar het oosten te krijgen en zelfs met deze optie was het lange tijd onzeker of ik op mijn bestemming zou aankomen. Gelukkig lukte het en bereikte ik Mexico. Half juni vertrek ik vanuit Tijuana voor de loop van 5.000 kilometer. Ik trek mijn bagage achter me aan op een karretje. En als alles goed gaat, ben ik aan het eind van het jaar weer terug in München. Maar tot die tijd kan er nog veel gebeuren...

Tours & Highlights

• 09:29
    42,8 km
    4,5 km/h
    0 m

Een vroege start bij zonsopgang en rennen langs het strand. Ook vroeg klaar om even te chillen in de hangmat .

• 12:17
    59,6 km
    4,8 km/h
    50 m

Hallo uit de Golf van Mexico 🌴😁!Na een week op de rechte en saaie wegen in het binnenland bereikte ik 's ochtends eindelijk de kust. Prachtige stranden, veel kokosnoten en zelfs een klein briesje dat de hitte net iets draaglijker maakt. Ik rende 's ochtends 40 km, nam een lange lunchpauze en zwom op het strand en ging 's middags verder met hardlopen. Gestopt op 60 km na zonsondergang . Nu nadert Campeche City 🤗.

• Meld je aan om dit soort plekken te ontdekken

• 12:28
    56,4 km
    4,5 km/h
    50 m

Voortzetting van de laatste duw naar Cancun over de eindeloze vlakke en rechte wegen van Campeche 💪.Ik vertrok voor zonsopgang en na 5 rechte km kwam ik bij een …

• 06:25
    16,0 km
    2,5 km/h
    0 m

Korte dag om te herstellen en door logistiek met een lang stuk niets voor de boeg

• 11:40
    61,1 km
    5,2 km/h
    60 m

Het eerste teken van Cancun 🎯💪. Vandaag vertrok ik in het donker om de hitte te vermijden. De wegen zijn hier ontzettend saai, recht en vlak door eindeloze veehouderijgebieden. De marathon voor het middaguur voltooid en 4 uur in het restaurant doorgebracht om te wachten op een paar wolken. Ik vertrok weer en rende naar het volgende dorp waar ik eindigde op 61 km 🏃‍♂️💪
    Nu nadert de Golf van Mexico en enkele geweldige stranden

• 09:22
    49,7 km
    5,3 km/h
    0 m

Een van de zwaarste dagen tot nu toe 🥵!
    Ik vertrok om 6 uur om te ontsnappen aan de hitte en bereikte snel de staatsgrens van Campeche. Ik liep de …

• 04:32
    33,5 km
    7,4 km/h
    0 m

Vroeg op pad om de hitte te vermijden. De eerste 25 km ging gemakkelijk dat het superheet werd en ik veel geleden had tot ik de staatsgrens van Tabasco en mijn hotel voor de nacht bereikte

• 04:13
    29,1 km
    6,9 km/h
    110 m
    140 m

Na afscheid te hebben genomen van Eli en Roberto ben ik met een paar lokale lopers op pad gegaan. Het is nu helemaal vlak, heet en vochtig tot aan Cancun. Ik stop kort voor de marathon in een hotel na een paar hele lange dagen de afgelopen week

• 05:08
    38,0 km
    7,4 km/h
    710 m
    720 m

De laatste klimdag. Ik vertrok een beetje laat met Roberto en Martin. Het is waanzinnig heet en vochtig en beiden stappen al in de auto op de eerste lange klim. Ik ga alleen verder maar doe 's middags niet meer mee als het wat koeler wordt. Roberto voltooit zijn eerste halve marathon en ik bereik Palenque en voltooi marathon Nr 100

• 08:12
    44,2 km
    5,4 km/h
    660 m
    1.230 m

Ik ren verder met zwaarbewapende politiebescherming door prachtige dhungle. 'S Middags bereiken we de beroemde watervallen Aguas Azules die niet blauw zijn in het regenseizoen, maar nog steeds spectaculair. Na een duik doet Eli mee en rennen we de steile klim weer op en dan een paar uur in hevige regen

• 07:21
    44,8 km
    6,1 km/h
    760 m
    940 m

Ik rende Ocosingo uit met zware politiebescherming. De regio rond Chilon is bijzonder gevaarlijk en de lokale autoriteiten maken zich zorgen om mijn veiligheid. Ik heb nooit om bescherming gevraagd, …

• 07:35
    50,6 km
    6,7 km/h
    410 m
    1.650 m

Ik vervolgde mijn weg door de bergen richting Ocosingo. De natuur is hier ongelooflijk met de juiste dhungle, watervallen en een heel ander Mexico. 's Middags komt er een zware onweersbui aan als ik afdaal in Ocosingo waar ik een waanzinnige ontvangst kreeg van duizenden mensen. Gelukkig begeleidde de politie me naar het hotel en kreeg ik 's nachts bewakers zodat niemand het hotel kan betreden

• 07:05
    45,6 km
    6,4 km/h
    850 m
    820 m

Ik rende San Cristobal uit met geweldig gezelschap op een kleine weg door de bergen. Het gaat constant op en neer door prachtige natuur. In een dorpje wachten rond het middaguur een aantal locals op ons met hun lokale tamales en drinken. Ze bieden ook aan om een rattensoep te bereiden maar die is gelukkig nog niet klaar en moest ik verder rennen

• 08:39
    51,7 km
    6,0 km/h
    1.970 m
    250 m

Day 352: king stage with nonstop climbing ⛰️💪
    After a crazy day of running into Tuxtla Gutierrez with a big crowd of runners and a Marimba band receiving us there, …

• 07:11
    42,1 km
    5,9 km/h
    320 m
    670 m

Crazy day running into Tuxtla Gutierrez with a big crowd of runners. In the city a band was waiting for us and Eli an Roberto are back for filming

• 07:10

65,2 km
    6,0 km/h
    0 m

Dag 349: langste dag tot nu toe met 65 km 🏃‍♂️💪. Ik begon vroeg met een grote groep lopers om de hitte te ontvluchten. We klommen direct 20 km non-stop …

• 07:38
    47,2 km
    6,2 km/h

Hello from Chiapas 😁!
    After 12 amazing days in Oaxaca I crossed into the state of Chiapas today, famous for its beautiful nature and adventurous cuisine 🤗😋.
    Today was the …

• 09:30
    52,5 km
    5,5 km/h
    0 m

Another long day in the office running along the hot and humid coastal plain towards Chiapas

• 09:34
    53,8 km
    5,6 km/h
    20 m

Company excursion at the Juchitan police department 👮‍♂️🚓🏃‍♂️.
    I set off from Juchitan with a group of runners early morning to avoid the heat. The local police also joined and …