Bikepacken

Tien ongelooflijke dagen in de Rocky Mountains — De Colorado Trail

Joey

Mountainbike Collectie van Joey

De Colorado Trail is misschien wel de belangrijkste mountainbiking en bikepacking route in heel Noord-Amerika. De route beslaat circa 860 kilometer, waarvan het grootste deel over singletrails door hoogalpiene gebieden voert. Enkele van de mooiste trails verbinden bergketens in de hele staat met elkaar. Wij reden de route van Denver in het noorden naar Durango in het zuiden.

Tijdens het avontuur werd ik vergezeld door mijn goede vrienden Thomas Woodson, die ook fotograaf is, en Josh Conroy, een ervaren mountainbiker en medewerker van Yeti Cycles. Het plan was om de route in tien dagen af te leggen - dat is zeker geen snelheidsrecord, maar het is ook niet bepaald langzaam. Met dit tempo wordt de trail sowieso al een uitdaging, maar ook weer niet zo inspannend dat we er niet van zouden genieten. Naar mijn mening is tien dagen perfect voor de Colorado Trail. We konden om de paar dagen voldoende eten en drinken inslaan en hoefden dan ook nooit extreem veel proviand mee te sjouwen. Onderweg wilden we ook nog een aantal vrienden ontmoeten en van hun gezelschap te genieten. Dit was een welkome pauze om even bij te tanken.

Ik heb de Colorado Trail in 2016 al eens eerder gereden en het was een geweldige ervaring om de route weer te rijden. Ik was vergeten hoe uitdagend, maar fantastisch mooi sommige dagen waren! De trail is werkelijk een epische route door de achtertuin van Colorado.

Bekijk de route, laat je inspireren door de foto's en neem gerust contact op als je vragen hebt. Deze trail is een must voor elke lokale inwoner van Colorado, en een avontuur voor op de bucketlist voor iedereen die van mountainbiken en bikepacking in de bergen houdt!

Doe het zelf

Klaar om te vertrekken? Maak je eigen versie van dit avontuur op basis van de volledige Tour hieronder.

Colorado Trail

Laatste update: ‪18 april 2024

Colorado Trail - Tours & Stages

1. Day 1: Denver to Goose Creek — Colorado Trail

Dag 1 op de Colorado Trail is een beest van een dag met meer dan 7.500 ft klimmen en vaak zinderende zomertemperaturen totdat je opstaat in het hoge land.

We werden begroet met een mooie bewolkte dag en maakten een goede tijd.

Het grootste deel van de dag wordt besteed aan beauty single track, totdat je…

vertaald door•Origineel tonen

Dag 2 op de Colorado Trail bracht ons van de Lost Creek Wilderness omweg naar de achterkant van Kensoha Pass.

De ochtend begon op een van de mooiere gravelwegen die ik ooit heb gereden, en de middag was gevuld met prachtige kronkelende singletracks door espenbossen. Wilde bessen waren overvloedig aan de zijkanten van het pad.

vertaald door•Origineel tonen

Dag 3 op onze Colorado Trail-thru-rit bracht ons twee van de beste afdalingen en de eerste grote uitzichten van de reis.

We maakten de klim naar de Alpen op Georgia Pass en werden op een mooie frisse ochtend getrakteerd op prachtig kleverig vuil toen we ons een weg baanden naar Summit County in het noorden…

vertaald door•Origineel tonen

Dag 4 van onze Colorado Trail-thru-rit bracht ons van Copper Mountain naar Leadville.

De rit van Copper over Kokomo Pass naar Camp Hale is er een om nooit te vergeten. Je krijgt ongelooflijke uitzichten als je terugkijkt op de Ten Mile Range, en een echte pauzebrander van een afdaling langs de achterkant…

vertaald door•Origineel tonen

Dag 5 op de Colorado Trail was onze langste dag tot nu toe met iets meer dan 70 mijl (113 km). Beginnend in Leadville met een verse bevoorrading, baanden we ons een weg onder Colorado's hoogste top, Mount Elbert, terwijl we onze weg naar het zuiden begonnen langs de Collegiate Peaks-bergketen.

Een lunchstop…

vertaald door•Origineel tonen

Dag 6 op de Colorado Trail was een behoorlijk uitdagende dag, met schijnbaar eindeloze beklimmingen en ruig glooiend terrein. Het was ook de piekhitte van de zomer, en we voelden het, vooral na een dag van 70 mijl de dag ervoor.

Monarch Crest was het hoogtepunt van de dag - het is zo'n Colorado-klassieker…

vertaald door•Origineel tonen

Dag 7, van Marshall Pass tot net buiten Lake City, was zonder twijfel de moeilijkste en meest slopende dag van onze reis. Het segment op Sargents Mesa is zo uitdagend met eindeloos op en neer, extreem ruw, geen stroming en slechts een algeheel hard deel van het parcours, maar een noodzakelijk kwaad om…

vertaald door•Origineel tonen

Dag 8 op de Colorado Trail van buiten Lake City naar Silverton is in mijn ogen het absolute topsegment op de Colorado Trail en in heel Colorado in het algemeen.

Het is een extreem uitdagende dag, bijna volledig boven de boomgrens terwijl je je een weg baant naar de San Juan Mountains. De uitzichten zijn…

vertaald door•Origineel tonen

De Colorado Trail Dag 9, we werden beschoten van de lange duw in de avond naar Silverton de avond ervoor, maar waren opgewonden om op een van de mooiste en leukste delen van de reis te zijn.

De Molas-pas is niets anders dan pure schoonheid, en we waren daar op het hoogtepunt van het wilde bloemenseizoen…

vertaald door•Origineel tonen

De laatste dag van de Colorado Trail was ongelooflijk. Kennebec Pass afdaling naar Durango is een echte klassieker en een mega afdaling.

We waren allemaal door onze remblokken op dit punt van de reis geblazen en waren volledig uitgeput. Een doorgaande rit op de Colorado is geen grap, en het gevoel van voldoening was erg hoog.