Cross Country Tours in der Dolomiti Paganella

Dolomiti Paganella

Mountainbike Collectie van Dolomiti Paganella

In dieser Collection findest du die besten und schönsten MTB Touren im Gebiet Dolomiti Paganella. Zwischen den typisch italienischen Orten Spormaggiore, Andalo, Molveno und Sarche ziehen sich unzählige Trails und Forststraße durch die traumhafte Landschaft. Auf den Touren genießt du weite Bergpanoramen, viel Natur und schimmernde Seen. Auch im Herbst überzeugt das Trentino mit warmen Temperaturen und zahlreichen Sonnenstunden.

1. Map data © OpenStreetMap contributors

790 Meriz - Dosson

Zwaar
    Zware mountainbikeroute. Goede conditie vereist. Alleen voor gevorderden. Het is mogelijk dat je in delen van de Tour met je fiets moet lopen.

In het hotel / pub "El Paso" vindt u een bos weg die omhoog gaat naar Paganella vind: rijden op het pad naar de Meriz hut en dan verder op de comfortabele weg naar Pian del Dosson (4.2 km, op en weg). Bij Pian Dosson het eerste pad rechts, richting Andalo: bij de eerste bocht naar links, dan rechts

Zwaar
    Zware mountainbikeroute. Zeer goede conditie vereist. Alleen voor gevorderden.

Vanuit Andalo neem je de gondel naar Doss Pelà: hier ga je direct rechts naar de kruising, waar je weer rechts aanhoudt. U rijdt dan over een vrijwel vlakke bosweg; Na een paar minuten gaat u op een kruispunt rechtdoor en komt u bij de Bait del Germano hut.

Vanaf hier gaat het bergafwaarts: na enkele

Gemiddelde mountainbikeroute. Goede conditie vereist. Alleen voor gevorderden.

Vanuit Andalo ga je met de gondel omhoog naar Dos Pelà: bij het bergstation rechtsaf naar de kruising, waar je dan weer rechtsaf een bijna vlakke bosweg opgaat. Na een paar minuten kom je op een ander kruispunt, waar je op het hoofdpad blijft, deels bergop en deels bergafwaarts naar de Bait del Germano

Gemiddeld
    Gemiddelde mountainbikeroute. Goede conditie vereist. Geschikt voor alle niveaus.

Vanaf Passo Santel rijdt u bergopwaarts over het bospad richting Monte Fausior: blijf op het pad tot u bij een kruispunt komt. Hier slaat u linksaf en rijdt u de rondweg naar de top; u kunt zich verheugen op een prachtig uitzicht op de Brenta Dolomieten en de Adige-vallei. Daarna gaat het dezelfde weg

Zwaar

Vanaf Molveno rijd je richting het meer (Via Lungolago) en het voetbalveld tot je een steile weg vindt: vanaf hier begint de tocht en omhoog de prachtige bergen in. Je rijdt altijd de 600 meter hoogte op het pad naar je bestemming, de Croz dell'Altissimo hut; Na een welverdiende stop rijd je via dezelfde

Gemiddelde mountainbikeroute. Goede conditie vereist. Alleen voor gevorderden.

Neem vanaf het kerkplein (Piazza Fiera) in Spormaggiore de Via Maurina en vervolg op de Via Molini: sla na ongeveer 50 meter rechtsaf, naar beneden richting de appelbomen. Na de bomen blijf je rechts en begin je aan de lange klim richting Selvapiana, langs de oevers van de Spor-stroom; Na ongeveer 1

Gemiddeld

Vanuit Spormaggiore rijdt u richting het dierenverblijf, dat u nu of pas na uw rondleiding kunt bezoeken. Het bospad brengt je naar SS 421 bij Kasteel Belfort; Ga vanaf hier ongeveer 500 meter verder richting Cavedago en sla dan linksaf een zijweg in naar Santel. Sla bij Hotel Santellina linksaf, richting

Gemiddelde mountainbikeroute. Goede conditie vereist. Alleen voor gevorderden.

Vanaf de parkeerplaats van het liftstation in Molveno slaat u direct linksaf, de Via Belvedere in naar de provinciale weg 421 (Molveno-Andalo), die u oversteekt (loc. Genzianella); dan neem je de eerste afslag links, bergafwaarts naar een brug, waar je linksaf gaat richting Andalo. U komt dan weer op

Zwaar
    Zware mountainbikeroute. Zeer goede conditie vereist. Alleen voor gevorderden.

XC Tour voor klimliefhebbers: Je start in Andalo en via een lange bosweg bereik je de Cima Paganella. De constante beklimmingen leiden je tot 1.800 meter, op het einde weer echt steil. Op de Cima Paganella kunt u genieten van een 360 ° uitzicht over heel Trentino: van de Brenta Dolomieten tot de Adige

Zwaar
    Zware mountainbikeroute. Zeer goede conditie vereist. Alleen voor gevorderden. Het is mogelijk dat je in delen van de Tour met je fiets moet lopen.

Super mooie tocht op de Paganella: Je rijdt meestal op gravel wegen met weinig verkeer en beheerst ook een kort, zeer veeleisend stuk en een korte duwafstand (5 minuten) boven Zambana Vecchia. Je wordt beloond met een prachtig uitzicht en verkoeling in het meer van Molveno.

Zwaar

Tour XC vanaf het meer van Molveno: je rijdt door schaduwrijke bossen over vier dorpen op het Paganella-plateau

Zwaar

Gevarieerde MTB-tocht door de sparrenbossen rond Andalo. Je fietst over deels moeilijke boswegen, maar die bieden zeer indrukwekkende uitzichten. De steilste klim wacht op u naar Molveno, die vooraf een omweg waard is. Dan is er een gestage op en neer door het schaduwrijke bos en tenslotte de snelle afdaling naar Andalo.