Lange-afstand-wandelpaden

#WalkHome2020 — Sheffield to Cockermouth in 15 days

Adventurer Nic

Wandel Collectie van Adventurer Nic

From my birthplace in Sheffield at the site of the old Jessop Hospital for Women on Leavygreave Road, South Yorkshire, to my new home town of Cockermouth in Cumbria, this Collection includes the 15 stages of my #WalkHome2020 challenge.

When a trip to walk the length of New Zealand was cancelled, I came up with this idea for a long distance walk closer to home. Crossing the Peak District, Yorkshire Dales and Lake District National Parks, it was over 330 kilometeres of adventure joy! The route that I planned on komoot also took in sections of the Pennine Way, Ribble Way, Dales High Way and Wainwright’s Coast to Coast trail.

The challenge felt a lot like a pilgrimage at times. The only thing I had to worry about for two weeks was putting one foot in front of the other. I walked half of the journey alone, while friends and family joined me for the other half. I wild camped in my tent most nights, although I did enjoy a few evenings in guest houses for a proper wash and to dry out kit!

The best bit by far was the sunset on the last night. I was camping high in the Lake District mountains and I was treated to golden skies for an hour and it felt like such a special last night treat.

The most challenging element was when my boot lace loop snapped on Day 8 in the Yorkshire Dales, but I was determined to finish in the same boots I started in.

Feel free to ask me any questions about the trip.

Doe het zelf

Klaar om te vertrekken? Maak je eigen versie van dit avontuur op basis van de volledige Tour hieronder.

#WalkHome2020 — Sheffield naar Cockermouth

Laatste update: ‪4 juni 2024

1. Dag 1: Sheffield naar Ringinglow — #WalkHome2020

Dag 1 compleet! Nat nat nat! Van mijn geboorteplaats, het terrein van de oude kraamkliniek van Jessops tot mijn eerste kamp.

Ik wandelde meestal in het natte en donkere, gesteund door de aanwezigheid van mijn moeder aan het begin (met haar schattige spandoek) en mijn twee vrienden Kate en Heather die

Dag 2 van #Walkhome2020 was droog, woohoo!

Ik liep over Stanage Edge, Win Hill en naar Edale in het Peak District. Ik ontmoette Becky en Ben bij Win Hill voor het laatste stukje.

Vanavond een nacht op een camping, voordat we morgen over Kinder Scout gaan. Ondanks de drassige stukken zijn de voeten nog steeds droog! 🙌🏻

4. Gisteren was een grote dag, maar ik geniet er met volle teugen van. We hadden alle weersomstandigheden van zonnig tot regenachtig. Ik ben weer vergezeld door Becky, beginnend in Edale en belandde in de buurt van Crowden voor een wildkamp.

Op de plavuizen blijven is in dit gebied noodzakelijk, want aan

5. Dag 4 was 's ochtends erg nat en 's middags aan / uit nat, en we boekten grote vooruitgang. Het gevoel dat ik meer dan gisteren in mijn pas ben.

Het pakket wordt lichter naarmate ik meer eet, dus het zal een schok zijn als ik morgen moet gaan winkelen en het opnieuw moet vullen! 🙈

Becky was weer bij me

6. Dag 5! Ik werd vergezeld door Becky en Megan en we liepen bijna 29 kilometer, de grootste dag tot nu toe! 😃

Beginnend bij Standedge, was het een dag met grote uitzichten, over Castleshaw Reservoir, tot Blackstone Edge, voorbij Stoodley Pike en naar beneden om bij te vullen bij Hebden Bridge.

7. Dag 6 was terug om mij en Becky te zijn op het pad van onze wilde camping net buiten Hebden Bridge op de hellingen van Standing Stone Hill naar Cowling, waar we onszelf hebben getrakteerd op een Airbnb!

We zijn onze uitrusting aan het drogen om morgen naar Malham te gaan.

De grootste dag in kilometers tot nu toe! 🥾🥾

Vergezeld door Becky (en later Ben), liepen we van Cowling (uitgesproken als cole-ing) naar Malham, North Yorkshire.

Het was een zware dag voor mijn voeten, maar toch genoten door zonneschijn en buien. 🌦

Ik ben vandaag ook het Yorkshire Dales National Park

Op dag 8 werd ik vergezeld door Becky, Bryony, Adrian en Ben voor de Malham naar Horton in Ribblesdale, waarbij ik over Pen Y Gent moest gaan, het hoogste punt van de route tot nu toe.

Het was waarschijnlijk mijn favoriete dag tot het punt waarop mijn veterlus op mijn rechterlaars brak... 🤦🏻‍♀️

Ik zal

Ik werd wakker na een wildkamp en liep 8 kilometer naar het Ribblehead Viaduct, waar ik mijn vriendin Liz en hond Moss ontmoette.

We dronken een kopje thee in Liz' camper voordat we verder gingen langs de route van de Yorkshire 3 Peaks langs de kant van Whernside.

Daarna begonnen we af te dalen naar het

11. Dag 10 begon op een camping in Dent. Ik liep langs de rivier en volgde het Dales High Way-pad omhoog en over de heuvels naar Sedbergh.

Het was fantastisch om de Howgills vanaf de heuvels aan de overkant te zien, ze zien eruit als slapende olifanten! 🐘

Ik liep voor op schema, dus ik had een brunch in Sedbergh

12. Ik heb niet zoveel foto's gemaakt op deze 11e dag, omdat het weer af en toe regen was en de uitzichten niet zo veel 'wow-factor' hadden als de vorige etappes.

Dat gezegd hebbende, ik had bijna 30 kilometer in de tas toen ik Shap bereikte om in het pension van een vriend, Eeva, te verblijven.

Een flits

Een heerlijke dag wandelen met Eeva tijdens deel één en daarna James voor deel twee. Ik kan gerust zeggen dat ik zo blij ben om in de zon terug te zijn in het Lake District!

We verlieten Shap met een buik vol roerei en avocado op toast en kwamen het Lake District binnen via Shap Abbey, Haweswater, High

Een andere dag op #WalkHome2020 liep ik alleen vanaf mijn wilde kampeerplek naar Angle Tarn Pikes en vervolgens naar Patterdale en besloot toen om nog drie Wainwright-hellingen aan mijn dag toe te voegen; Arnison Crag, Birks en St Sunday Crag.

Ik daalde toen af, liep om Grasmere heen en langs Calf Crag

15. Dag 14 was super speciaal. Ik werd wakker uit een wild kamp en liep op en over Greenup Edge. Ik daalde af naar Rosthwaite, maar niet voordat ik stopte om vier Duke of Edinburgh Gold Award-studenten te helpen met mijn gedachten over erosie, Lake District-toerisme en zwerfvuil.

Na cheesy crumpets en een

16. Missie volbracht! Een schitterende laatste etappe naar huis vanuit mijn wilde kamp op Whiteless Pike, met een verrassend vriendelijk gebaar dat zo dicht bij huis op me wacht!

De Franse Ardennen: meer dan 1000 kilometer natuurpaden

Wandel Collectie van Ardennes Tourisme

Zwerven in de Alpen — De hoge oversteek van Belledonne (GR 738)

Wandel Collectie van Chloé Perceval

17 dagen wandelen in het hart van Europa tijdens de Parc Ela Trek